výroba eshopu
Úvod - založení eshopu, jak lidé na internetu nakupují, konkurence
Eshop je jako jakýkoliv jiný obchod a zpočátku než se začne s výrobou eshopu je třeba zvážit jaké budeme mít ceny proti konkurenci.
Jak lidé nakupují na internetu
Lidé zpravidla nejprve hledají výrobek pomocí fulltextových vyhledávačů jako Google nebo Seznam, shánějí informace, srovnávají parametry. Poté se rozhodnou pro nějaký konkrétní výrobek. Následně jdou na na některý ze srovnávačů zboží jako Zboží CZ nebo Heuréka, seřadí si zboži dle ceny a u toho kdo to má nejlevnější nakoupí.
Proklepnutí konkurence
Je tedy vhodné, před samotnou výrobou eshopu si zkusit vyhledat stejné nebo podobné zboží na Heuréce či Zboží a prohlédnout kolik konkurence vůbec máme a za kolik prodává. V případě, že (zatím) konkurenci nemáme, je to sice dobrá zpráva, na druhou stranu budeme muset vynaložit úsilí a prostředky aby náš produkt vešel ve známost. Zde doporučujeme SEO kampaň, či nějakou formu placené reklamy, jak na internetu tak mimo něj.
Příprava zboží pro náš eshop
Většina dobrých eshopů (včetně toho od nás :-)), umožňuje import dat z Excelu, či z univezálního formátu CSV, SQL atd. Tzn. stačí, když si data připravíte ve formě excelovské tabulky. O vzor tabulky si napište na náš email.
Vysvětlivky k tabulce zboží
Id - unikátní jedinečné identifikační číslo záznamu, pouze číselná forma
Product - název produktu, je vhodné nazývat zboží obecně známými termíny a vystříhat se příliš odborných
označení a názvů
Description - podrobnější popis zboží, krátký a výstižný popis daného produktu
Categorytext - zařazení do kategorie v rámci struktury webu - např. Žehličky, Pračky atd.
Price - cena bez DPH
Price_Vat - cena včetně DPH
Img_url - název obrázku - např. zehlicka_eta_1.jpg. Zde je vhodné nepoužívat diakritiku, mezery a čárky
mezi slovy
V tuto chvíli tedy máme zmapovanou konkurenci a připravené zboží. Zbývá eshop fyzicky zprovoznit - začít s výrobou eshopu. Část věnovanou výběru domény naleznete zde, nyní jí tedy vynecháme a přejdeme k samotné eshopové aplikaci.
Struktura eshopu
Eshop se skládá ze dvou částí - částí pro uživatele, tzv. frontend a částí administrační tzv. backend. Část frontend je určena pro naše zákazníky a návštěvníky, část backend je určena pro nás - administrátory a je přístupná pouze pod heslem.
Frontendová část
Frontendová část obsahuje následující typy stránek:
Homepage
Úvodní strana obsahuje zpravidla výběr nejzajímavějšího zboží, dále většinou uvítání návštěvníka, důvody pro nakoupit právě u nás atd.
KontaktyKontakty by měly obsahovat název firmy, právní formu, adresy, telefony, emaily, pokud existuje i kamenná prodejna tak její otevírací dobu, případně mapku, ič, dič.
Obchodní podmínky
Obchodní podmínky jsou nezbytná součást každého eshopu. Je to defacto výpis právních norem, která upravují a vymezují vztah mezi prodávajícím a kupujícím.
Jak nakupovat
Jak nakupovat je podrobně popsaný návod jak nakupovat. Pomocí tohoto návodu by měl každý pochopit jak provést objednávku.
Detail zboží
Stránka s detailem zboží obsahuje obrázek daného zboží, popis a cenu, dále tlačítko pro přidání do košíku.
Backendová část
Backendová část obsahuje ty funkcionality, které umožňují spravovat zboží (vkládat nové, upravovat stávající a mazat), Dále se zde archivují objednávky a upravují texty celého webu.
Vybíráme z referencí:
Můžeme Vám nabídnout:
firemní web
správa webových stránek
nové stránky
tvorba webdesignu
jak vytvořit webové stránky
Víte, že ...
- Mobilní stránky. Nabízíme Vám vytvoření mobilních stránek tzn. stránek optimalizovaných pro mobilní telefony. Tyto stránky mají tzv. responsivní design.
- Návrh webu. Návrh webových stránek (či spíše návrh struktury) je (spolu s definicí cílů webu) jedním z prvních úkolů, na kterých se pracuje. Po vytvoření drátěného modelustránek se přidává návrh grafiky dle rozpočtu.
- optimalizace pro vyhledávače seo. Optimalizace pro vyhledávače SEO dělá dnes téměř každý. Ty špatné firmy od těch dobrých zjistíte jednoduše. Podívejte se na jejich zákazníky jak vycházejí na inkrimimovaná klíčová slova. Jednoduché, ale výmluvné.
- Optimalizace stránek. Optimalizace stránek pro vyhledávače SEO dělá dnes většina firem. Ty špatné firmy od těch dobrých zjistíte jednoduše. Podívejte se na jejich klienty jak vycházejí na inkrimimovaná klíčová slova. Jednoduché, ale výmluvné. Ty nejlepší se na předních pozicích drží celá léta.
- Osobní webové stránky Osobní webové stránky je dobré mít pokud máte zajímavého koníčka o který se chcete podělit. Dělali jsme osobní stránky pro modeláře zabývající se výrobou papírových modelů.
Aktualizace stránky výroba eshopu provedena:
05. 11. 2016 11:24:29